mandag 20. september 2010

Hyggelig gjensyn :-)

Husker du en film fra barndommen? Og hva du følte da du så den? Hvorfor den gjorde inntrykk på deg?
Barna mine så på Cartoon Network i går og så dukket min gamle yndlingsfilm opp, Lillefot og vennene hans.
Filmen handler om Lillefot, familiens store håp, han er nemlig den aller siste Langhals og de går i en usikker fremtid i møte. Etter å ha blitt angrepet av en tyranosaurus rex med et etterfølgende jordskjelv blir moren til Lillefot drept.

Under jordskjelvet blir flere dinosaurusbarn skilt fra foreldrene sine. Lillefot og vennene hans starter en lang og farefull ferd. I bakgrunnen lusker Skarptann - t-rexen som drepte moren til Lillefot. Dinosaurer holder seg egentlig bare til sin egen rase. Langhalser leker for eksempel ikke med Trehorninger. Men nå må Lillefot og vennene samarbeide på tross av dette. Og deres ulikheter blir en styrke.

Jeg så denne på kino sammen med mamma og mine to søstre (jeg er eldst). Jeg satt og grein under hele filmen fordi jeg syntes det var så trist at mammaen til Lillefot døde. Søsteren min hylgrein fordi hun var så redd for Skarptann :-)

Jeg synes filmen har en veldig fin moral og anbefaler den til både voksne og barn!

Jeg ønsker å invitere til en bloggstafett. Skriv litt om en film som har gjort inntrykk på deg i din oppvekst! Legg inn linken i kommentarfeltet nedenfor, så kan jeg lese om det :-)

2 kommentarer:

  1. Disse husker jeg veldig godt ;)
    http://www.annikasylte.com/2010/09/i-will-always-remember-neverending.html

    SvarSlett
  2. Det var da jeg skjønte jeg er noen år eldre enn deg. For jeg husker jeg leide denne filmen til søskenbarnet mitt da jeg satt barnevakt for henne. Den er veldig søt, og er en av favorittfilmene til min datter på åtte. Men her er min favoritt: http://www.eirinforteller.com/2010/09/et-phone-home.html

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails