onsdag 16. juni 2010

Mine første rim og regler

Første gang jeg så denne boksen tenkte jeg: men dette kan da ikke være gøy for et barn å sitte og høre på? Men den gang ei. Datteren min satt som et tent lys da jeg tok for meg et og et kort og vips så hadde vi gått igjennom hele boksen. Da lurte hun på "er det noen fler?"

I boksen finner du kjente og kjære rim og regler. Kanskje kjenner du igjen noen fra din egen barndom?

Oppland Arbeiderblad ga kortene terningskast 6 i 2007:

"- så slitesterke at selv ettåringen kan bite i dem, brekke dem og elske dem! Her kan jeg finne den helt riktige teksten til de reglene jeg nok husker så vidt fra min egen barndom. Det er mye å velge i, glede seg over og trene hukommelsen med. Akka bakka bonka rakka..." 

Ride, ride ranke - Hoppe sa gåsa - Lille persille - Panneben, øyesten - Regn, regn gå din vei - Tommeltott, slikkepott - Atte katte noa... og mange fler! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails